2010 -Nytt År... Nya Äventyr... & lite historia...




Kan tänkas att varken matte eller husse är några lysande "bloggister".... men här kommer i alla fall lite nya bilder... samt ett o annat ord om vad som har hänt sedan sist....

Först & främst så har jag fyllt 1 år!! STOOOORA killen ;) 68 cm hög ... vågen räcker inte till...iaf inte tillsammans med husse... säger matte... & HON orkar inte lyfta mig *lol*




Mattes pussgurka...

Så var det det där med fjäderbeklädda 2-beningar.... det har varit ont om dem tycker jag... & de som funnits har varit riktiga chickenshits... stuckit på något som kallas "drygt hagelavstånd" enl husse... men jag har gjort vad jag kan... (o lite till.....)


...nån fanns det....


...o mycket mark..... tur att jag har låååååååånga ben *lol*


... jag KAN komma när husse (eller matte för all del...) visslar.... om jag vill...o har tid...:p

Fikapaus är inte så tokigt heller... husse är bra på att elda... när han kommer ihåg tändstickorna...


Så var det då en massa ståhej o stök kring en resa till skåneland... där taldes ett språk som ialla fall jag inte förstod... trots att husse använde ALLA sina röstresurser... o några inlånade.... well what shall I say.... KISS MY ASS...!!!


Jag fick en kulram i julklapp... för att lära mig att skilja på 2- och 4-beningar... (fast jag förstår inte riktigt vad han menar....???) Hur som helst fick jag strafftjänstgöring på en leråker... jag vet inte vad jag skulle se ut som.... gåsskit kanske???



o DESSUTOM fick jag titta på... när lillebror Tjourmas fick både springa ikapp o bära pälsbeklädda 4-beningar o HAN fick BERÖM!!! Hur kan det komma sig...???



... jag är tämligen säker på att JAG hade kunnat ta 2 åt gången...MINST!!!
Jag var i alla fall jätteduktig när jag väl fick träffa några fasaner.... men... DÅ hade matte missat kameran!!! Snacka om rasism....  tycker de ska flytta Trolle-Ljungby närmare Kluk!!!

I Kluk finns det i alla fall både gäss o änder i vassen.... o bada gillar jag.... ;)



SHAKE IT BABY!!!!


Det jävliga var att de hade ÄNDÅ FLER änder i Skåneland...



...nu väntar vi på att snön ska sätta sig till fjälls... o nån apporteringskurs med inkluderande spår/vattenprov som uppvärmning inför kommande säsong... tror av någon anledning att kraven höjts ett snäpp eller två på den här skäggolinen.... men okej då... det talas om rapphöns på hemmaplan också.... så... JAG ÄR MED!!!



... jag tar det långa benet före... hänger ni med...???

Kommentarer
Postat av: Gabriella, Simson och Chansa

Heja Amok! Det är tur att du finns och kan röra runt lite bland alla rödvita... Du är ju en cool kille - det vet vi ju redan! Kram från Näldingarna.

2010-01-08 @ 23:56:16
Postat av: Elisabeth, Mira o Ture

Hej...

Roligt med en liten uppdatering, härliga bilder. Roligt och se Vorster och Welsh ihop:)

Tabitha....änmäl du å till Kvinnor med krut på österlen slutet på mars!!!

2010-01-11 @ 22:23:44
Postat av: Tabbi

Åh Elisabeth - har du anmält dig dit med Ture?? Jag VILL verkligen oxå åka på det...

2010-01-12 @ 16:27:40
URL: http://taweis.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hallo....ja jag har anmält mig, slutet på mars vart fullbokat direkt men nu har vi anmält oss till helgen efter påsk. Kolla upp om det finns lediga platser....

2010-02-14 @ 19:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0